Gå til hovedindhold

Bogføring og regnskab

Hold styr på virksomhedens økonomi med bogføring og regnskab.

Du skal lave et regnskab, der viser alle de økonomiske aktiviteter, dit firma har haft i løbet af et år, og løbende bogføre de økonomiske aktiviteter:  fakturaer, regninger, lønsedler, kontoudtog m.v. som på den måde dokumenterer årsregnskabet. 

Reglerne, for hvordan du skal udarbejde dit regnskab, afhænger af din virksomheds størrelse.

Du kan også bruge din løbende bogføring eller måneds- eller kvartalsregnskaber til at beregne den salgs- og købsmoms, som du skal indberette til SKAT.

Hvem står for din bogføring og regnskab?

Du må gerne bogføre selv. Men da bogføring og regnskab kan være kompliceret, vælger flere iværksættere at lade en revisor eller en freelancebogholder stå for bogføringen og udarbejde årsregnskabet.

Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.