Gå til hovedindhold

Skalérbarhed

Hvis du vil forblive konkurrencedygtig, skal du tænke i produktudvikling. Men sørg for at sætte udviklingen i system.

  • Generer løbende idéer til nye og forbedrede produkter. Arranger idégenerering via brainstorming eller lignende teknikker. Få også idéer fra kundefeedback, medarbejdere og den tekniske udvikling i din branche
     
  • Vurder, hvordan hver idé passer til din forretningsstrategi, din markedsposition og dine kompetencer. Afsæt ressourcer til at udvikle nye produkter
     
  • Sammensæt et projekthold, som har kompetencer inden for kerneområderne markedsføring, design, produktion, finansiering og salg. Vælg en produktekspert som holdleder
     
  • Planlæg produktudviklingen, så det besluttes, hvilke aktiviteter der skal udføres først, og hvilke der kan håndteres sideløbende eller efterfølgende
     
  • Lav budgetter, mål og tidsplaner. Vurder løbende fremskridt i produktudviklingen og tilpas planerne, hvis det er nødvendigt
     
  • Undersøg markedet og vurder kundekrav og salgspotentiale. Identificer også risikofaktorer. Planlæg din markedsføringsstrategi ud fra dine konklusioner
     
  • Lav research på konkurrenterne eller potentielle konkurrenter. Lær af konkurrenternes succeser og fiaskoer
     
  • Vurder andre risici, som kan påvirke projektet såsom tekniske begrænsninger og vurder også, om din knowhow kan beskyttes
     
  • Lav en foreløbig produktbeskrivelse og oversæt specielle egenskaber til produktkrav. Definer produktets vigtigste salgsargumenter
     
  • Beregn den sandsynlige salgspris og omkostninger forbundet med produktionen. Bestem derudfra de omtrentlige samlede omkostning til udvikling og produktion - inklusiv eventuelle uforudsete omkostninger
     
  • Design produktet. Inkluder markedsføring, produktion og kundekrav i overvejelserne allerede i designprocessen
     
  • Udvikl en prototype. I denne proces skal de tekniske eller produktionsmæssige problemer også løses. Test prototypen på kundegruppen, undersøg om produktet lever op til regler om produktsikkerhed og lav de nødvendige tilpasninger på produktet
     
  • Iværksæt den reelle produktion af produktet og lancer det på markedet
     
  • Overvåg løbende produktets succes og vær opmærksom på muligheder for videreudvikling
Emneord til denne artikel: 
Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.